Cüce Gezegen DeeDee

Uzayın bilinmeyen derinliklerinde yapılan araştırmalar sonucunda bir keşif daha geldi: DeeDee.

Distant Dwarf (uzak cüce) ya da kısaca DeeDee adı verilen gezegen, Dünya’ya epey uzak bir noktada yer alıyor

Güneş Sistemi’nin uzak bir köşesinde bulunan ve keşfi bilim dünyası için son derece önemli olan DeeDee’ye ait ilk sinyaller aslında geçtiğimiz yıllarda alınmıştı. Ancak o zamanlarda objenin fiziksel yapısıyla alakalı henüz çok az şey biliniyordu. Atmaca Büyük Milimetre/Milimetre-altı Dizisi (ALMA) adı verilen radyo teleskopları tarafından yapılan yeni gözlemler ise bilim insanlarını şaşırttı. Çünkü DeeDee, önceden düşünüldüğünden çok daha büyük bir objeydi ve bugüne kadar tespit edilememiş olması epey  şaşırtıcıydı. Küre şeklinde olmasını sağlayacak kadar büyük bir kütleye sahipti ve bu da onun astroid değil de cüce gezegen olarak anılmasına neden oldu. Tabi ki bu objenin ne olarak değerlendirileceğini görmek için resmi olarak sınıflandırılmasını ve isimlendirilmesini beklememiz gerekiyor. Bu keşifler bize Güneş Sistemi ile ilgili daha bilmediğimiz bir çok şey olduğunu gösteriyor. Bu gibi gezegenlerin keşfi Güneş Sitemi’nde bulunan gezegenlerin nasıl oluştuğunu anlamamızda bize yardımcı olabilir. Çünkü DeeDee ve benzeri gezegenler hem Güneş Sistemi’nin geçmişini anlamamıza, hem de astronominin geleceğini öngörmemize olanak tanıyor. Görece daha yeni oluşmuş bir gezegen olduğu düşünülen DeeDee’nin kendi gezegenimizin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi olmamızı da sağlayabileceği düşünülüyor.

d3e2ba0730199f4b11d2e286c2adca588fe7874a

DeeDee, Güneş’ten yaklaşık 140 milyon kilometre kadar uzakta bulunuyor. Güneş ışınlarının DeeDee’ye ulaşması   13 saat alıyor. DeeDee’nin Güneş etrafındaki bir turunu tamamlaması ise yaklaşık 1.100 yıl alıyor. DeeDee’nin         -240 dereceyle mutlak sıfıra oldukça yakın bir sıcaklığa sahip olduğu ve üzerine yansıyan Güneş ışığının yalnızca           %13’ünü yansıttığı tespit edildi.

Kaynak: www.onedio.com